WSTĘP

WSKRZESZENIA I METAMORFOZY Jan Burnatowski

SURREALIZM

NIMFA, DEMON, MUZA. ARTYSTKI SURREALIZMU Anna Arno
JESTEŚ TU W DOMU JAK NIKT INNY Tomasz Szerszeń
PRAWDZIWA HISTORIA TWIN PEAKS I JEGO DZIECI Zuzanna Sala
RZEKA, KTÓRA PRZEZEMNIE PRZEPŁYWA Dawid Kujawa
HYDE PARK Przemysław Suchanecki, Joanna Łępicka, Sara Akram, Marcin Mokry

FRANKLIN

KRISTA FRANKLIN I INSTRUMENTARIUM KRÓLOWEJ KOLAŻY Emilia Staniek, Bartosz Wójcik
wiersze Krista Franklin

CAMUS

WYSPY CZŁOWIEKA ABSURDU Tomasz Swoboda
notatniki Albert Camus

GRASS

PO CO DZISIAJ CZYTAĆ GRASSA? Tomasz Swoboda
FIGURENSTEHEN Günter Grass

ESEJ

FIELD NOTES #16: ZOPOD Marcin Dymiter

POEZJA

wiersze Serhij Żadan
wiersze AgaZano, Victor Ficnerski, Joanna Oparek, Rafał Różewicz

KOMIKS

REKONFIGURACJA Tomasz Spell

PROZA

NA PRZEMIAŁ Ben Lerner
CZERWONY Natalia Ginzburg
AUTOBIOGRAFIA Lu Xun
BARDZO DŁUGA ROZMOWA Marta Piasecka
SPIS POWSZECHNY TOALET Maciej Dobosiewicz
RONDO WIATRACZNA Marek Bieńczyk
OPOWIADANIA Wojciech Brzoska

PISARZ W PRACY

NAWIEDZONY DOM I FOTOGRAFIE Magda Heydel

WSCHODY

SENS W PUDEŁKU Marcin Gaczkowski
MINIATURY Emma Andijewska

ŹRÓDŁA KULTURY

PRADZIEJE SURREALIZMU Agnieszka Kotlińska-Toma

ZBLIŻENIE NA WIERSZ

MIĘDZY PIĘKNEM ZAŁADUNKU A FORMĄ LABORYSTYCZNEJ TEORII WARTOŚCI Barbara Rojek

O KSIĄŻKACH

COŚ SIĘ STAŁO Anna Marchewka
TABUCCHI I SWOBODNE DZIAŁANIE WYOBRAŹNI Krzysztof Lisowski

TRANSLATORIUM

NIEWYGODNE PRAWDY Karolina Niedenthal

FELIETON

MOWA TRAWA Marek Bieńczyk
KTO PIJE LIŚCIE PRZEZ SREBRO DRZEW? Małgorzata Lebda